Pressemeddelelsen er død

Jeg har to gange i denne uge, snakket med kunder om pressemeddelser. Jeg forstår godt at de selvfølgelig ikke er døde – men lad os lige definere hvad en pressemeddelelse er.

Presse – meddelelse. Altså en meddelelse til pressen.
Vi har en defineret målgruppe og dermed også et tilnærmelsesvis defineret format og ønske eller mål med den meddelelse vi vil sende.

  1. vi ønsker en yderligere omtale af det i meddelelsen definerede produkt/ydelse i et medie eller platform som vi ikke selv er ejer af.
  2. vi ønsker en yderligere indformations indhentning fra modtageren (presssen) med henblik på 1.

Traditionen tro

I gamle dage sendte man en meddelelse til avisen når der skete noget stort og vigtigt i ens virksomhed. Man sendte besked til pressen. Det har over årene ændret sig ganske lidt, men formen og effekten af dem er mangedoblet hvis det gøres rigtigt. Pressen har nemlig fået uanede mængder informationer til rådighed – præcis som alle os andre.

En pressemedelelse er idag et forfinet stykke indhold som du serverer til en klart defineret målgruppe hvor du minituiøst forsøger at imødekomme netop deres behov, for på den måde at opnå dit egentlige mål – eksponering.

HOV, vent – er det ikke det ALT indhold vi laver til internettet burde gøre ? JO, det er det!

Pointen

Pressemedelelsen er måske ikke død, den er faktisk sådan vi bør tænkte store dele, hvis ikke alt indhold vi producerer.

Det betyder for den traditionelle PDF eller ren e-mail baseret pressemeddelelse du sender til pressen, bør tænkes ind i din øvrige kommunikation der foregår FRA din hjemmeside.

En pressemeddelelse kan og bør have et liv på din hjemmeside, det er trods alt din hjemmeside der er afsenderen af din kommunikation til alle andre segmenter, så hvorfor ikke også Pressen ?

Nyheder

Hvad søger du efter?

Kopier et WordPress-site over til et andet webhotel

Nu’ det jul igen og nu’ det jul igen…